Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.08.2009 23:42 - Тиреоидит на Хашимото
Автор: melodylasercenter Категория: Технологии   
Прочетен: 85447 Коментари: 46 Гласове:
3

Последна промяна: 15.12.2009 19:43


   Ще го срещнете още и като: Хроничен лимфоцитен тиреоидит на Хашимото;Автоимунен тиреоидит и т.н.
   Днес имах пореден случай с това заболяване , което ме подсети , че отдавна искам да напиша няколко реда за него.
   От една страна защото в днешно време наблюдаваме зачестяване на заболяването.
   От друга страна , в началото симптомите са неясни , тихи и заболяването остава много често незабелязано до навлизането му в крайния стадий - изявен хипотиреоидизъм.
   Боледуват хора от всички възрасти и от двата пола , но по-често се среща при жени в млада и средна възраст.Счита се че има връзка със съдържанието на йод в храната,радиоактивния фон,прави се връзка с някои вирусни заболявания.Доказана е фамилност.Според някои автори до 50% от родствениците на болните имат повишен титър на антитела.
   Това е автоимунно заболяване с редуващи се периоди на обостряне и ремисия.Клиничните симптоми са много индивидуални.
   В началната фаза се редуват епизоди с усещане за топли вълни , сърцебиене , недостиг на въздух , безпричинно изпотяване с периоди на ремисия без каквито и да било оплаквания.Това кара пациентите да игнорират симптомите , като си мислят , че са " изкарали някаква вироза на крак ".
  
В крайната фаза , когато функцията на щитовидната жлеза вече е нарушена и нивото на щитовидните хормони започва да става недостатъчно , пациентите се оплакват от лесна умора , зиморничавост , наддаване на тегло.( Виж в блогрола - Когато наднорменото тегло започне да тежи).
   Най-често ние диагностицираме заболяването в крайната му фаза , когато  щитовидната жлеза не произвежда достатъчно количество хормони , необходими за поддържане на нормалната обмяна на организма.Това става толкова постепенно , че хората си намират всякакви други оправдания /депресивни разстройства,климакс,генетично предразположение и др./и не се смятат за болни. 
   При съмнение изследваме TSH и FT4 ( последният е хормон на щитовидната жлеза ) , с което доказваме наличието на хипотиреоидизъм.Освен това е необходимо да се изследват и антитела наречени ТАТ и МАТ , които винаги са повишени , макар да има индивидуални различия.
   За пълното и точно поставяне на диагнозата  е необходимо извършване на още лабораторни , образни и др. изследвания(рядко се прибягва до биопсия).  
   За лечение в началната фаза , напоследък се прилагат препарати съдържащи Селен.
   В крайната фаза - фазата на изявен клинично хипотиреоидизъм се провежда  заместително лечение с липсващия хормон.Той е във вид на таблетна форма , приема се през устата един път дневно - сутрин(напр.Euthyrox,L-Thyroxin).
   Късното диагностициране , все по-широкото разпространение , прогресиращия ход , трайното увреждане на щитовидната жлеза с необходимост от доживотна заместителна терапия , наднорменото тегло , сърдечно съдовите проблеми възникващи в хода на болестта , изискват ранно поставяне на диагноза и започване на адекватно лечение.

Обръщам Ви внимание , че медицински преглед , поставяне на медицинска диагноза и определяне на лечение не могат и не трябва да се извършват в интернет , без непосредствен контакт между лекар и пациент.
  Материалите , които пиша , имат за цел обогатяване на Вашата здравна култура.


            
Д-р Христо Динев    
www.melody-bg.com 
image
             
                                                                
 



Гласувай:
3



1. apollon - http://apollon. blog. bg/izku...
21.09.2009 21:14
http://apollon.blog.bg/izkustvo/2009/07/09/izkustvoto-da-se-lekuva-bolestta-na-hashimoto-postavia-predi.361480
цитирай
2. анонимен - Благодаря Ви , Д-р Динев!
28.10.2009 20:14
Искам да изкажа своята благодарност към д-р Христо Динев, за това, че си е направил труда да разясни на нас, болните, какво е важно да знаем за Тиреоидитът на Хашимото. Току що, аз научих, че имам тиреоидит на Хашимото, за който нищо не съм чувала. Сега имам необходимите познания и мога да спя спокойно. Благодаря Ви, докторе!
цитирай
3. анонимен - имам въпрос
13.12.2009 23:20
Искам да попитам тези изследвания TSH и FT4, ТАТ и МАТ заплащат ли се от здравната каса и ли се плащат от пациентите. Благодаря Ви за разясняването.
цитирай
4. анонимен - въпрос
13.12.2009 23:22
[lia_pavlova@abv.bg]Искам да попитам тези изследвания TSH и FT4, ТАТ и МАТ заплащат ли се от здравната каса и ли се плащат от пациентите. Благодаря Ви за разясняването.[/quote]
цитирай
5. melodylasercenter - Анонимен - 4 : Аз работя в болница и
14.12.2009 16:16
не знам със сигурност , кои изследвания попадат в списъка на НЗОК.
Мисля , че поне TSH и FT4 се заплащат от ЗОК.Обаче , тези изследвания може да ви ги назначи само Ендокринолог/поне до тази година беше така/.Чува се , че от догодина ще позволят и ОПЛ да ги пускат.
И понеже има ограничение в броя на талоните , които отпускя ОПЛ за специалисти се получава така , че накрая на пациентите им омръзва да чакат и си плащат изследванията.
Може би трябва да влезете в сайта на НЗОК и там сигурно ще откриете този списък.
Все пак , тъй като не става дума за 1000 лв , си мисля , че е по-важно да си възстановите бързо здравето , отколкото да чакате 3 месеца за да спестите 20 лв. /Приблизително/
Дано да съм Ви бил полезен!
цитирай
6. анонимен - имам въпрос
22.03.2010 14:11
С диагноза Автоимунен тиреоидит могат ли болните да се представят пред ТЕЛК за група инвалидност.
цитирай
7. melodylasercenter - Отговорът е лесен!
22.03.2010 21:58
С всяко едно заболяване , човек може да се яви пред ТЕЛК.Дали , обаче ТЕЛК ще даде процент за трайна нетрудоспособност, не зная.Основното правило е следното: Трябва да се докаже , че определен орган не функционира или работи с понижен капацитет.В такъв случай има инвалидност.
В конкретния случай , ако ТСХ и ФТ4 са извън референтните граници и се налага хормонозаместително лечение с L-Thyroxin.
Все пак , напомням Ви , че аз не познавам нормативните документи на ТЕЛК.
Поздрави!
Д-р Динев
цитирай
8. анонимен - Имам питане
25.05.2010 22:17
На 56 години съм, работила съм 15 години с йонизиращи лъчения и съм в процес на диагностициране на тиреоидит на Хашимото. Мтого от колегите ми са вече болни. Възелът е около 7 мм и е открито при преглед, поради оплаквания от лесна умора и периодично сърцебиене, но сърцето е здраво.
Какви са Вашите параметри за контакт и ползване на Вашите услуги като ендокринолог.
Благодаря Ви.
цитирай
9. melodylasercenter - анонимен №8
26.05.2010 00:21
Госпожо, благодаря Ви за доверието, но не мога да Ви помогна, тъй като аз все още съм "прост" интернист и нямам специалност Ендокринология.Доверете се на лекарите, които Ви лекуват в момента и изчакайте резултатите.А, аз съм на разположение за вашите въпроси.
Успех!
д-р Динев
цитирай
10. анонимен - n petrova
30.06.2010 00:05
Еднакво ли е лечението при тиреотоксикоза /базедова болест/ и тиреоидит на Хащимото с хиперфункция. Сестра ми има Хашимото, а на мен ми поставиха диагноза тиреотоксикоза, но без да ми изследват ТАТ и МАТ. И изобщо има ли значение и каква е разликата? И проведеното ми лечение дали е било адекватно? Предварително много ви благодаря.
цитирай
11. melodylasercenter - Г-жа Петрова,
06.07.2010 16:26
извинете ме за късния отговор.Първо едно уточнение.Т.на Хашимото е заболяване , а тиреотоксикозата е състояние - повишена функция на щитовидната жлеза, а такова може да се получи при различни заболявания.Предполагам , че на вас са ви поставили диагноза - Базедова болест.
Това са две отделни болести на щитовидната жлеза.Въпреки това, между тях могат да се открият и много сходства в клиничното протичане, диагностиката и лечението.
В началния етап на тиреоидита на Хашимото по правило може да се наблюдава повече или по-малко изразено повишение на щитовидните хормони(Фт3 и Фт4), което пък от своя страна е главната клинико-лабораторна находка при тиреотоксикозата.На този етап и в двата случая се предписват лекарства , които намаляват нивото на хормоните в кръвта , бетаблокери ,а понякога и антихипертензивни медикаменти.
Обаче, равенство между двете заболявания не може да се поставя , те имат различна патогенеза , различно протичане и различна прогноза.
Не мога да кажа дали лечението Ви е било правилно.Трябва да ви направя ехография на щитовидната жлеза, да се запозная с медицинската документация и тогава ще мога да дам по-точно заключение.
И да знаете , добрия специалист( в случая Ендокринолог) може да постави точна диагноза и да назначи правилно лечение и без да прави многобройни (понякога безсмислени) изследвания на пациента.
Бъдете здрави!
д-р Динев
цитирай
12. анонимен - Имам въпрос:възможно ли е вторичен ...
11.07.2010 11:31
Имам въпрос:възможно ли е вторичен хиперпаратиреоидизъм да предизвика тиреоидит на Хашимото?
цитирай
13. melodylasercenter - анонимен - 12
12.07.2010 11:24
Здравейте,
за хиперпаратиреоидизъм говорим тогава , когато установим повишена продукция на паратхормон, вещество , което се произвежда от паращитовидните жлези.Самото име показва , че това са жлези разположени в близост до щитовидната жлеза, а тиреоидит на Хашимото е заболяване на щитовидната жлеза.
Съвсем накратко ще кажа , че вторичен хиперпаратиреоидизъм е състояние, при което нямаме заболяване на самите паращитовидни жлези(тогава говорим за първичен хиперпаратиреоидизъм), а други причини от страна на целия организъм(бъбреци,стомашно-чревни,чернодробни и т.н.) довеждат до понижени нива на серумния калций, което пък от своя страна довежда до повишено отделяне на паратхормон - "вторичен хиперпаратиреоидизъм".
Така че, при вас "анонимен - 12" вероятно става дума за съчетание(успоредно протичане) на заболявания , които трябва да бъдат диагностицирани за да се установи причината за вторичния хиперпаратиреоидизъм и не може да се предполага, че вторичният хиперпаратиреоидизъм е причина за развитие на тиреоидит на Хашимото.
Бъдете здрави!
д-р Динев
цитирай
14. анонимен - Уважаеми д-р Динев, сърдечно бл...
12.07.2010 20:55
Уважаеми д-р Динев,сърдечно благодаря за изчерпателния отговор.Действително при мен нещата са такива,каквито ги описвате.Хиперпаратиреоидизмът ми е следствие от бъбречно заболяване-от 10 години съм с афункция на единия бъбрек,а и другият често боледува.Но ми се щеше да има някаква връзка между двете заболявания,за да ме лекува само един доктор,защото всеки специалист като че ли се интересува само от своята област,не прави консултация с другия лекар,а това не води до подобрение.Още веднаж БЛАГОДАРЯ.
И вие бъдете здрав!
цитирай
15. анонимен - n petrova
13.07.2010 23:38
Много Ви благодаря за отговора, д-р Динев. Прав сте - диагнозата ми е Базедова болест, но се намирам в провинцията и за съжаление не мога да дойда на преглед при Вас. Моята ендокриноложка каза, че може да е и Хашимото, но здр. каса не плащала изследванията за антитела, пък и нямало кой знае какво значение за лечението ми. Ако съм се притеснявала, съм можела да си ги изследвам сама. Но редовно ме проверяват - последният път FT4 - и беше в норма. Но продължавам да се чувствам несигурна. Още веднъж много Ви благодаря. Пожелавам Ви много здраве и успехи.
цитирай
16. анонимен - хашимото и алопеция тоталис
02.11.2010 13:54
Има ли връзка?
цитирай
17. melodylasercenter - Здравей анонимен 16 ! През год...
03.11.2010 19:49
Здравей анонимен 16 !
През годините съм се научил , че в медицината всичко е възможно.Все пак Тиреоидитът на Хашимото е едно автоимунно заболяване и от него може да се очаква всичко.Такава комбинация , обаче аз не съм срещал.Пациентите /пациентките- в повечето случаи/ имат многократно повишени антитела и нямат признаци на алопеция.
Според мен при Вас има съпътстваща патология или се касае за генетично предразположение.
Бъдете здрави!
Д-р динев
цитирай
18. анонимен - дели
19.11.2010 22:42
Здравейте Д-р Динев. Моята диагноза е тиреодит на хашимото, преди една година, след погрешни изследвания на лаборатория, която не може да изследва хормони и никъде в софия не искат нейни изследвания като неверни , та след същите изследвания на ТСХ беше 4.2 ми изписаха Л тироксин отначало 50 а после 100 мг. дори без да ми направят ехография и аз си мислех че така трябва, така пих Л тироксина близо една година и качих 35 кг. и бях в оттоци цялата, след изпиването на Л тироксина ми ставаше лошо и ми течеше кръв от носа. Нямах високо кръвно - мойто е 100-70. по препоръка на моята лична лекарка спрях Л тироксина/ тя каза че той не е за мен/ и ми записа час при шеф на ендокринология в София. Вече четири месеца не пия Л тироксин, свалила съм 12 килограма, ТСХ ми е в нормата, но ТАТ и МАТ са леко завившени, а докато пиех Л тироксина ТСХ ми б еше паднало под 1. Преди 1 седмица ми откриха калцификат 5мм. Трябва ли да го оперирам. Вече се боя от лекарски грешки.
Казаха ми , че ако не съм била пила Лтироксин, съм щяла да съм си здрава. Бивша спортистка съм. Пишете ми
цитирай
19. melodylasercenter - Здравей Дели,
22.11.2010 17:39
четейки коментара ти усещам между редовете разочарованието ти от "Българското здравеопазване".По тази причина реших да създам този блог , та евентуално да запуша някоя и друга дупка.Не се отчайвай , намери си "доверен лекар", може това да е твоя ОПЛ и за всички медицински въпроси се консултирай с него.
Извинявай , налага ми се спешно да изляза.Ще продължа по-късно.
Продължавам.
Мисля, че в твоя случай не е виновна лабораторията, а доктора, който ти е поставил диагноза без необходимия минимум изследвания / ако са изследвали само ТСХ - разбира се / и след това е провеждал лечение без периодични контролни изследвания.Все пак при теб има доказателства за автоимунен процес и това са ТАТ и МАТ.Това са автоантитела, които не са се образували защото си приемала Л-Тироксин.Необходимо е проследяване за по-дълго време, включително лабораторни и ехографски прегледи , но не мисля че приемането на Л-Тироксин е довело до разболяването ти , нито пък ще даде трайни последствия.Просто е сбъркано времето за включване и дозировката на препарата.
Така наречените "калцификати" при ултразвуково изследване най-често се установяват след преболедуван огнищен възпалителен процес.В повечето случаи това се е случило далеч в миналото и не се налага оперативно лечение.Няма нищо общо и с Т.на Хашимото.Подобни "калцификати" откриваме в ч.дроб, слезката,простатата , панкреаса и т.н.Когато ги открием за първи път , обаче , се налага контролни ултразвукови прегледи най-често на 1,3,6,12 месец / преценява се индивидуално/, тъй като макар и рядко това може да е началото на един злокачествен процес.
Ако възникнат още въпроси - питай.Ще се радвам ако мога да ти помогна.
Д-р Динев
цитирай
20. анонимен - deli
23.11.2010 13:57
Много Ви благодаря за отговора д-р Динев.
В последно време се стремя да се заредя положително. Обръщам голямо внимание на това, с което се храня - задължително плодове и зеленчуци, но аз и по принцип се храня така, но като минус давам на моята прекалена чувствителност. Пия 100 мг. селен и задължително един или два пъти седмично се храня с риба. Мисля да си купя Геритамин нео - Вие ще кажете дали ще бъде добре за мен. Все още не мога да спортувам активно, но за момента ходя повече. Имаше време когато никъде не ми се излизаше. Телесната ми температура е около 36 , а много често и 35.7 и т.н.
Относно калцификата го имам от 1-2 месеца и се надявам да не нараства.
цитирай
21. анонимен - AVTOIMUNEN TERIODIT NA HASHIMOTO
07.02.2011 19:11
ZDRAVEITE NA VSI4KI :) PREDI MESEC MI OTKRIHA AVTOIMUNEN TIREOIDIT NA HASHIMOTO ! SAMO ISKAM DA OTBELEJA 4E SAM NA 22 G PARVONA4ALNO IZSLEDVAHA SAMO TCX-4,22 I FT4-17,06 SLED KOETO SE PUSNA SAMO IZSLEDVANE ZA MAT-284,8( DO 34 ) TAT NQMAM IZSLEDVAN PONE NE VSE OSHTE SMQTAM DA PUSNA IZSLEDVANIQ NANOVO ! IZPISA MI SE L THYROXYN 50 MGR ! DA OTBELEJA 4E SAM 40 KG I 1 I 45 VISOKA PIEH NQKOLKO DNI 50 NO SE 4UVSTVAH ZLE SQKASH SARCEBIENETO MI SE UVELI4I I SLED KONSULT PO TEL MI NAZNA4IHA 25 I 50 REDUVANE KATO LEKARKATA KAZA 4E VAPREKI VSI4KO E NEOBHODIMO DA PIQ 50 PROSTO ZA SEGA DOKATO SVIKNEL ORGANIZMA MI DA SAM GI REDUVALA ILI NESHTO OT SORTA :( IZPISA MI SASHTO I BIZOGAMA ZA SARCETO PO POLUVINKA NA DEN. PIH IZVESTNO VREME REDUVAIKI I NE SE 4UVSTVAH DOBRE RESHIH SAMO 50 DA PIQ BEZ BIZOGAMA TOGAVA PO4NA TREPERENETO SUTRISHNO 4UVSTVO NA STQGANE PODUVANE NA RACETE I NAPREJENIE V SLEPOO4IETO. DR NESHTO KOETO ISKAM DA SPODELQ S VAS DR-DINEV E 4E IZSLEDVANETO NA MAT MI BESHE NAPRAVENO SLED IZQDENA POLUVIN SLADKA :p SRAM NE SRAM PRIZNAVAM SI I SLED DEN RAZDQLA S PRIQTELQ MI . OSVEN TOVA IMAM I SAPATSTVASHTI ZABOLQVANIQ KOITO SA KISTOZNI QI4NICI I JELQZO DEFICITNA ANEMIQ MAIKA MI SASHTO IMA ZABOLQVANE NA SHTITOVIDNATA JLEZA ... VAZMOJNO LI E DA E GENETI4NO ZALOJENO. KAKAV E VARIANTA ZA PO -BARZO OGRANI4AVANE NA SIMPTOMITE NA BOLESTA I MOJETE LI DA MI KAJETE NESHTO POVE4E ZA IMPULSNIQ METOD NA LE4ENIE BOLEZNENO LI E ? O4AKVAM VASHIQ OTGOVOR S NETYRPENIE A NA VSI4KI TYK GORE GLAVATA I USPEH NAI-VAJNOTO
цитирай
22. анонимен - Бил
15.02.2011 19:56
Здравейте имам тиреоидит на хашимото в еутиреоидна форма . Въпросът ми е през какъв период е необходимо да се провеждат контролните изследвания , при положение че липсват каквито и да е бил оплаквания . благодаря ви предварително
цитирай
23. melodylasercenter - Здравейте.
19.02.2011 18:29
Ще се опитам да отговоря на последните три коментара едновременно.Надявам се да не ми се обидите.
Дели, витамините съдържащи се в Геритамин Нео са подходящи в съчатание със Селен, но не забравяй, че с нищо не трябва да се прекалява.Задължително трябва да се правят паузи при лечение с витамини и микроелементи, които могат да се натрупат в организма и да окажат токсично действие.Опитай да си направиш сама един балансиран хранителен режим , ако трябва консултирай се с диетолог.Така ще набавяш необходимите вещества на организма ти по естествен път.
Бил, правило в медицината е , когато установим някое ново заболяване първите контролни изследвания да се правят във възможно най-кратък срок и ако няма динамика времето между контролните изследвания се увеличава.Според мен, най-малко два пъти годишно.
А, вместо отговор на Анонимен 21 ще разкажа медицински анекдот.Ти страдаш от синдрома - "ДДД".Какво се прави когато лечението на едно заболяване не върви? Първо се променя ДОЗАТА на лекарствата , после ако пак не върви се сменя ДИАГНОЗАТА , а ако продължава да не върви се сменя ДОКТОРА. Все пак , сериозно, за да мога да ти бъда полезен трябва да ми обясниш какъв е този Импулсен метод за който говориш и къде си прочела за него.
Бъдете здрави!
д-р Динев
цитирай
24. анонимен - Уважаеми д-р Динев, преди 20 год. ме ...
20.02.2011 22:27
Уважаеми д-р Динев,преди 20 год. ме оперираха от токсичен аденом.От тогава до преди няколко месеца съм имал сърдечни проблеми-етрасистолии/аритмия.Лежал съм в болница няколко пъти с тази диагноза и нестабилна стенокардия.При изписване винаги са ми предписвали коронарография с която да устаяноват коя е причината за аритмията.Реших се преди няколко месеца и е направих.Нямам никакви стенози.ТSH е бил под 5.От повече от месец е 7 и д-р Милчева ми изписа Ел Тироксин,който да пия два месеца .Вече месец го пия ,но екстрасистолите продължават?Пия също Мекорлонг 2 по 25 и Предуктал 2 по 50.При лека умора екстрасистолите пак ги имам?? Около 20 години пих 10 мг.Конкор.Какво да права?Може би е от ЕГН-75 годишен съм?
цитирай
25. melodylasercenter - Здравейте, анонимен 24..
24.02.2011 23:46
Задавате ми интересен въпрос.Защо прескача сърцето на един 75 годишен човек?Все едно да ме питате защо ви е побеляла косата.Всички наши органи реагират по свой начин на възрастта.Косата побелява и окапва.Очите отслабват,кожата изтънява,мускулите атрофират,белия дроб не може да достави необходимия кислород към еритроцитите,помпената функция на сърцето отслабва , появяват се ритъмни и проводни нарушения.Но.....
Вие сте имал ".. сърдечни проблеми-етрасистолии/аритмия.." още на 55 год.възраст и лекарите тогава явно са решили , че за това е отговорен токсичния аденом на щитовидната жлеза.Но....
Проблемът вероятно е на друго място.А, Вие не ми давате достатъчно информация.Например : поддържане на повишено кръвно налягане, вродени или придобити пороци на клапния апарат на сърцето, преболедуване от инфекциозен миокардит и/или ендокардит, злоупотреба с алкохол, кофеин или никотин.Придружаващи заболявания като Захарен диабет , ХОББ, Хронична бъбречна недостатъчност, употреба на медикаменти за други заболявания и т.н.
Както винаги съм подчертавал : "Обръщам Ви внимание , че медицински преглед , поставяне на медицинска диагноза и определяне на лечение не могат и не трябва да се извършват в интернет , без непосредствен контакт между лекар и пациент.
Материалите , които пиша , имат за цел обогатяване на Вашата здравна култура."
Ето защо , аз не съм в състояние да Ви отговоря защо прескача сърцето ви.
Но, ще ви кажа нещо друго.На всички 75 годишни хора косата им е побеляла, имат шипове на гръбначните прешлени, Хроничен бронхит, коксартроза, Гонартроза, отслабване на слуха и на зрението, а сърцето отслабва и прескача.Може би при 50% от хората на Вашата възраст сърцето е извън ритъм - в така нареченото предсърдно мъждене.Така че, пийте си лекарствата и се старайте да поддържате сърдечен ритъм от около 55 до 90 удара в минута , стабилно артериално налягане от 110/70 до 140 /90.Не обръщайте внимание на единични екстрасистоли или леки колебания в артериалното налягане.
д-р Динев
цитирай
26. анонимен - Благодарности на любезния д-р Динев за становището му относно моето здраве.
25.02.2011 14:52
Уважаеми докторе,тириотоксикозата я имам от 30 г възраст демонстрирайки се в зачестен пулс до 90-100 както и естрасистулии.Некомпетентните т.н. участъкови лекри от 4-та градска ме пращаха в порочения кръг невролог-кардиолог-невролог без може би да знаят,че има и едокринолози на земята?.Селска лекарка откри заболяването ми.Особено се обостри във времето след Чернобил и се оперирах.Кръвното подържам в граници на нормалното.Ехографията на сърдцето е нормална без аномалии.Нямам диабет.Френски възпитаник съм -пия ежедневно-0.5 литра червено вино,което стана навик през 12 годишната ми работа във франкофонска Африка-Алжир,Тунис и Мароко.Бъбреците са ок.Пия едно кафе на ден.Плувам стилно круол ,за което ми завиждат младите.При катерене във Витоша се появяват естрасистолите както и при плуване в по-топла вода.Откриха ми силикоза преди години тъй като съм минен инженер ,което в последствие се трансформира в нова диагноза -белодробнна обструкция и енфизем.Благодаря!
цитирай
27. анонимен - Уважаеми докторе, с оперирана щ...
15.03.2011 22:35
Уважаеми докторе, с оперирана щитовидна жлеза съм.Имам повишен холестерол.От месец пия Крестор. Дали ще ми се отрази положително на здравето ?Благодаря.
цитирай
28. melodylasercenter - Здравейте, анонимен №27
15.03.2011 23:47
Проблемите с обмяната на холестерола може да не са свързани с проведената операция.Извършвайте редовни контролни изследвания на щ.хормони.
Крестор е добър препарат.
И както често казвам на моите пациенти:
- За да поддържате холестерола в нормални граници, трябва спорт,секс и здравословно хранене.
Бъдете здрави!
д-р Динев
цитирай
29. анонимен - Уважаеми д-р Динев, за първи път ...
24.08.2011 10:30
Уважаеми д-р Динев, за първи път научавам, че сексът има влияние на холестерола. Това сериозно ли или е шега? Моля, дайте повече разяснения за високия холестерол, от дълги години поддържам такъв и се отказах да пия лекарства, защото докато пия е добре, щом ги спра, пак скача.
цитирай
30. melodylasercenter - Здравейте анонимен 29. Причините ...
25.09.2011 15:05
Здравейте анонимен 29.
Причините за нарушения на мастната обмяна в нашия организъм са много.Първични/фамилни,онаследявани/;Вторични - развиващи се във връзка с други заболявания;Трети вид - свързани с прекомерна употреба на мазнини,алкохол,захар,яйца и т.н.От една страна, най-често пациентите с повишен холестерол страдат от така наречения Метаболитен синдром/затлъстяване,хипертония,повишен холестерол и троглицериди,повишена пикочна киселина,нарушение на въглехидратната обмяна/.От друга страна много проучвания показват понижение на холестерола във връзка със сексуалната активност/отдава се на влиянието на Тестостерона, на изгарянето на калории , на повишени нива на други хормони и активни вещества по време на секс/.За това съветваме пациентите да водят пълноценен и здравословен начин на живот.
Бъдете здрави!
д-р Динев
цитирай
31. анонимен - Dona
18.10.2011 13:06
Уважаеми Д-р Динев, балгодарности за предоставената информация! От скоро съм с диагноза "Автоимунен тиреоидит" и се питам - ако успея да върна душевният си конфорт и поддържам здравословен начин на живот, какви са шансовете болестта поне да мине в ремисия, или след като веднъж се е случило, няма измъкване?
цитирай
32. melodylasercenter - Здравей Дона,
18.10.2011 18:31
не знам на колко години си , но от моя гледна точка, трябва да ти кажа, че в живота на човека могат да се случат много лоши неща по отношение на здравето и Тиреоидитът на Хашимото не попада сред тях.Първо , защото не довежда до някаква трайна инвалидизация и второ защото лечението , когато се стигне до него е просто, лесно се контролира и е във форма за прием през устата.Има разбира се хора, които смятат, че като отричат наличието на болестта тя не съществува.Отказват диагностика,отказват терапия и това са редките случаи, когато болестта се развива до тежък хипотиреоидизъм със съпътствуващите го усложнения.Това , че ти се питаш - .. ако успея да върна душевният си конфорт и поддържам здравословен начин на живот..- е най-важната крачка към твоето здраве.Няма напълно здрави хора.Ако ме попитат мен дали съм здрав, аз без да се замислям ще отговоря - да здрав съм.А, в същото време мога да ти изброя поне няколко заболявания , които ще нося със себе си цял живот."Здрав дух - здраво тяло" са казали старите хора.
Ако имаш други занемарени болести - лекувай ги активно.
Бъди здрава!
д-р Динев
цитирай
33. анонимен - zdraveite iskam da vi popitam moje ...
18.11.2011 23:49
zdraveite iskam da vi popitam moje li tiroid na ha6imoto da premine v bazedova bolest pitam vi po povod otocite okolo o4ite i liavoto mi oko e leko izko4ilo
цитирай
34. melodylasercenter - Здравей, анонимен 33
21.11.2011 00:01
Двете заболявания не могат да преминават едно в друго.Вероятно провеждате неправилно лечение.Съветвам ви , в най-скоро време да си запишете преглед при вашия Ендокринолог за да ви направи нови изследвания.
д-р Динев
цитирай
35. анонимен - Здравей
31.01.2012 23:06
Здравейте,
Направих си изследвания на хормоните и ми излязоха резултатите, но тъй , като не съм компетентен по тези неща се обръщам към Вас.

Име на теста Резултат Единици Референтни стойности
10.08 fT4 10.8* pmol/L 12.0000 - 22
10.09 TSH 1.5 mU/l 0.2700 - 4.2

Toва са резултатите от изследванята ми. Какво означават те? Има ли някаква опасност да се притеснявам от нещо ? И, ако какви мерки трябва да предприема ?

Предварително Ви благодаря!!!
цитирай
36. biliana123 - Запитване
24.02.2012 18:09
Здравейте,искам да попитам за хормонален анализ ,който дъщеря ми направи (тя е на 15 год.) и MAT е 86,5 а реф.граница е 35. TSH e в нормата т.е 1,05 .Искам да попитам по какъв начин може да се нормализира стойността на МАТ и възможно ли е с някакви медикаменти ?
Благодаря ви предварително :))
цитирай
37. melodylasercenter - Отговарям с известно закъснение
04.04.2012 23:44
на последните два въпроса.Предполагам, че Биляна 123 и анонимен 35 вече са получили отговор на въпросите си.Все пак за останалите, искам да кажа , че едно изследване само по себе си не може да определи диагноза.Прочетете внимателно материала, който съм написал по-горе.МАТ - това са антитела , те атакуват определени структури от щитовидната жлеза.За съжаление все още няма консенсус за лечение , което да спре процеса на образуване на тези антитела.Разбира се , в световен мащаб се изпробват различни схеми / за съжаление , от 40-50 г. насам медицинската "наука" в България единствено преписва чужди трудове/ , но за сега резултатите показват , че ползата е по-малка от вредата , която се нанася с такова лечение.По тази причина , на този етап се счита , че няма лечение , което да подтисне производството на тези антитела и по този начин да се избегне автоимунния тиреоидит.Вашият Ендокринолог ще ви даде необходимите съвети.Повтаряйте изследванията.Сменете лабораторията , ако трябва.Все пак живеем в България!!!Освен това са възможни и грешки при извършване на изследванията или подвеждащи резултати във връзка със съпътстващи заболявания.
Д.р Динев
цитирай
38. mil63 - поредната шашната
05.05.2012 20:05
Здравейте, да споделя и аз:)вече съм на 47 г.От 5-6 години бавно, но сигурно започнах да качвам килограми. Така започнах от 50-52 кг /това ми беше нормалното тегло/ и така нагоооооре и станаха 67. Задъхвам се, но си казвам - това е от килограмите, като че ли започнах и да похърквам /УЖАС/ и това си казвам - от килограмите, мързи ме - и това от килограмите. Споделих няколко пъти с личния лекар . Той ми казва - така ще е от тук нататък. Започна многа да ми тежи. Вече не съм същия човек. Чета един ден във вестник за щитовидната жлеза и отивам при личния да му искам да ми пусне изследване. И резултата- 62,9 TSH. Отивам на ендокринолог на 15 март. Направи ми ехограф - щит. жлеза нормални , диагноза - автоимунен тиреоидит. Трябваше да пия по 25 мг еутирокс и след 10 дни да започна по 50 мг. Някой да каже това усещане , че сърцето ще изскочи от хапчетата ли е? Защото преди го нямах. И на своя глава продължих с 25 мг. На 27 април направих ново изследване на ТСХ - резултата 10,3 . Сега трябва да отида отново при доктора и се чудя дали да си призная? И има ли шанс отново да си върна килограмите или поне да станат с около 10 надолу. Напоследък активно спортувам. Всяка година ходя на екскурзионно, но сега не знам дали няма да е противопоказно. Ясно е че, миналата година също съм била с проблема , но тогава не съм знаела. Истината е, че ми беше доста трудно в преходите , а то било защото имало причина. Моля ви за коментар!
цитирай
39. melodylasercenter - Здравей mil63,
14.05.2012 13:44
според мен си постъпила правилно , като си задържала по-ниска доза на Еутирокс.Схемите , които определят лекарите са примерни и се базират в известна степен на личния опит на лекаря.Знаете , че здравната система ограничава броя на посещенията за едно и също заболяване.По тази причина всеки от нас се опитва да изгради една добра схема на лечение и контролни изследвания за по-дълъг период, но понякога се налага да се направи корекция.Ето защо, пациентът трябва да има доверие на лекуващия си лекар , да не крие нищо от него и свободно да обсъжда всички вълнуващи го въпроси.Имай търпение mil63, възстановяването на твоето здраве ще стане постепенно , не пришпорвай организма си.Не прекалявай с физическите натоварвания.Увеличи времето, което отделяш за спортуване.
д-р Динев
цитирай
40. radostina1 - "Тиреоидит на Хашимото"
06.06.2012 00:50
Здравейте д-р Динев,
днес научих от ендокриноложката си, че имам леко завишен MAT (41 IU/ml) и TSH клонящо към горната граница (3.92 uIU/ml), което е предпоставка за диагноза "Тиреоидит на Хашимото" - еутиреоидно състояние.
Всъщност поводът, по който я посетих, беше следствие на преглед при дерматолог относно честото измазняване на скалпа на главата. Освен тези симптоми, имам и покачено телесно тегло. Други оплаквания нямам.
Днес не ми беше изписан Ел Тироксин, тъй като след 2 месеца ще изследвам отново тези показатели, за да се види има ли промяна.
Задавам си някои въпроси като: За този период, докато изчаквам следващи изследвания, мога ли да проведа някакво немедикаментозно лечение, т.е. хранителен режим или някакъв друг режим (на нещо да наблегна, от друго да се лиша). И всъщност от какво се влияе нивото на тези показатели?
Другото, което ме вълнува - относно евентуална бъдеща бременност (на 26 год. съм). Докторката каза, че нивото на TSH трябва да е поне 1-1.5. И че при сегашното ниво не е добре за мен. Какво влияние оказва това върху забременяване?
Ще очаквам с интерес Вашия отговор,
Благодаря Ви предварително
Желая Ви здраве :)
цитирай
41. melodylasercenter - Здравейте radostina1,
30.06.2012 23:56
от вашите изследвания , наистина не може да се каже категорично дали се развива Тиреоидит на Хашимото или пък да се отхвърли това заболяване.Трябва да ви се направи ехография на щитовидната жлеза и задължително консултация с Гинеколог , който да изследва половите хормони.Освен това мисля , че трябва да се потърси и друга причина за наднорменото тегло/инсулинова резистентност,гастроентерологични заболявания и т.н./.А, конкретно на вашия въпрос : не е правилно да провеждате каквото и да било лечение преди да ви е поставена диагноза и за да не се повтарям вижте коментар № 28.
Бъдете здрави!
д-р Динев
цитирай
42. beki - "Тиреоидит на Хашимото" и кавитация
13.08.2012 10:53
Здравейте д-р Динев, аз имам тази болест и съм качила килограми на корема и ръцете. Не отслабвам с хранителен режим и тренировки. Четох, че kавитацията топи мазнини на точно определени места, но ме притеснява факта, че една от контраиндикациите е автоимунни заболявания. Искам да попитам какъв може да е риска при провеждането на няколко процедури и заслужава ли си риска.
Поздрави и благодаря :)
цитирай
43. melodylasercenter - Здравейте beki,
14.08.2012 15:26
съжалявам , но не мога да ви отговоря категорично , тъй като нямам опит с този метод.Все пак аз разсъждавам така: има много автоимунни заболявания, при които е засегната основно съединителната тъкан (кожа,подкожие,мускулатура и т.н.) и при тях тази процедура вероятно е противопоказана.Във вашия случай автоимунният процес е насочен към щитовидната жлеза и би трябвало кавитацията (ако не се провежда в областта на щитовидната жлеза , разбира се) , да няма каквото и да било въздействие върху вашето заболяване. Обаче , за да вземете правилно решение мисля , че трябва да се посъветвате или със специалистите контролиращи този метод в козметичния център или с вашия Ендокринолог.
д-р Динев
цитирай
44. beki - Д-р Динев,
21.08.2012 15:04
Много благодяря за отговора :)
цитирай
45. monella - Здравейте :)
09.11.2012 11:06
Стойности на хормони, лечение и са нормални въпроси, които вълнуват всеки засегнат..но има и други сериозни, основни и задължителни неща (според мен), които страдащите от изменения на Щитовидната жлеза е задължително да знаят, а в нета информацията е хаотична и оскъдна, а и лекуващите лекари явно не смятат за нужно да предоставят тази информация.
Докторе, бихте ли се заели да напишете съпътстваща статия за начина на приемане на хормоните, хранителен режим със "строго забранените" храни и хранитлени добавки, които поради неинформираност могат да доведат до допълнителни и сериозни нарушения във функцията на жлезата, въпреки приема на хормони.
Благодаря.
цитирай
46. melodylasercenter - Здравей monella ,
18.11.2012 01:00
благодаря за предложението , но нямам време да навлизам в такива подробности.От друга страна искам да обърна внимание на всички, че споделянето на медицинска информация пред широка публика е сериозен и отговорен процес, който крие риск, както за този , който получава информацията , така и за този , който я споделя.Богата информация по всички медицински въпроси хората могат да получат от специализираната медицинска литература.За да ме разбереш правилно, прочети медицинските статии в блога от началото : "Медицина в реално време" http://melodylasercenter.blog.bg/technology/2012/11/18/.335424
д-р Динев
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: melodylasercenter
Категория: Технологии
Прочетен: 685455
Постинги: 61
Коментари: 211
Гласове: 599
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031